Jos km-korvaus laskee 2 eurosenttiä niin se tekee 2 euroa/100 km. Auto vaihdetaan litran vähemmän kuluttavaan malliin. Säästö n. 1,70 euroa/100km. Menetys onkin vain 30 eurosenttiä/100 km. Tai 3 euroa/1000 km. Ei kenenkään talous siihen voi kaatua.
Sen sijaan vähemmän kuluttaviin autoihin siirtyminen hyödyttää kaikkia paitsi bensan myyjiä.
Vähemmälle pohdinnalle on jäänyt miten tuottavaa työtä autolla ajaminen loppujen lopuksi on.
Esimerkki:
Näin hän tulee ajelleeksi autolla vuodessa helposti päälle 400 tuntia. 8 tunnin työpäivinä 50+ päivää maantiellä autossa istumassa. Tuottavaa työtä vai? Tosiasiassa autolla ajoon, tauot lisättynä, tuo 50+ päivää ei riitä. Se on aika paljon.
Ehkä osan siitä ajelusta voisi korvata esim. videoneuvotteluyhteydellä?
Olen muuten kuullut aika useasti ammattiautoilijoiden väittävän maanteitä työpaikakseen. Ei yleiset maantiet ole kenenkään yksityisiä työmaita. Ne on yleisiä maanteitä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti