15. päivä. 5.7.2006 Keskiviikko.
En viitsinyt enää pystyttää kotia tälle välille. Kun Jyväskylästä en kuitenkaan aja eteenpäin niin mitäpä sitä jarruttelemaan. Tauko Pihtiputaalla ja Mämmensalmessa.
Iian Pihtiputaan mummon kotitalosta valokuva matkatuliaisina. Kevyt:). Viitasaari-Äänekoski välillä ilma oli lämmennyt ja miksei myös mieskin kunnon mäkien ansiosta. Uinti ja tankkaus ja taas alkoi ketjut laulamaan.
Jyväskylää lähestyttäessä ei ollut minkäänlaista viitoitusta Jyväskylään. Ajoin Kirrissä harhaan, vaikka olen paikkakuntalainen. (Uudet tiejärjestelyt). Ajatteleeko tienviitoittajat,että pyöräilijöillä on joku telepaattinen kyky löytää tie perille? Paljastan tässä: Ei ole. Jos en olisi jyväskyläläinen niin tuskaa olisi tuottanut laillisesti Jyväskylään pyöräileminen!
Jyväskylä (ja Kouvola) ovat hoitaneet viitoituksen hyvin kokemukseni mukaan. (16 pyöräilyretkeä Suomi-Venäjä-Ruotsi-Viro)
Vastuu olisi ilmeisesti Jyväskylän maalaiskunnan ja toisella puolella kaupunkia Muuramen. Kumpikin kunta elää valitettavasti vain autoiluaikakautta.
Päivän saldo: 222 km. Keskinopeus 20,0. Pyörän päällä n. 11 tuntia 6 minuuttia.
Ps.
Kuinka monta tuntia ne polkeekaan Tour de Francessa päivittäin? (Vuonna 2006 TdF:ssa on 21 ajopäivää 23 päivän aikana. Yhteensä 3657 km.)
Minä poljin 15 päivää peräkkäin 1811 km maastopyörän tapaisella pyörällä, jonka lähtöpaino on 17 kg;) (Tour de Francen pyöräilijöillä alle 8 kg). Minulla oli koti, keittiö, vaatteet ja syömiset pyörän päällä. Se tekee yli 10 kg lisätasoitusta. Ja niitähän hierotaan joka päivä ja ovat yöt hyvissä hotelleissa...itse asiassa eihän Tour de France niin kummonen juttu ole. Eihän ne istu sen enempää satulassa kuin minä tällä matkalla!
Tämä kirjoitus on kirjoitettu Giro d'Italia-pyöräilykilpailun kokonaiskilpailua johtavan pyöräilijän paidassa oikein hengen saamiseksi tähän kirjoitukseen.
Lopuksi tietokilpailu:
1. Mikä on Euroopan suosituin kesäurheilulaji? (Vastaus: Pyöräily)
2. Mikä on Euroopan suosituin talviurheilulaji? (Vastaus: Jalkapallo)
En viitsinyt enää pystyttää kotia tälle välille. Kun Jyväskylästä en kuitenkaan aja eteenpäin niin mitäpä sitä jarruttelemaan. Tauko Pihtiputaalla ja Mämmensalmessa.
Iian Pihtiputaan mummon kotitalosta valokuva matkatuliaisina. Kevyt:). Viitasaari-Äänekoski välillä ilma oli lämmennyt ja miksei myös mieskin kunnon mäkien ansiosta. Uinti ja tankkaus ja taas alkoi ketjut laulamaan.
Jyväskylää lähestyttäessä ei ollut minkäänlaista viitoitusta Jyväskylään. Ajoin Kirrissä harhaan, vaikka olen paikkakuntalainen. (Uudet tiejärjestelyt). Ajatteleeko tienviitoittajat,että pyöräilijöillä on joku telepaattinen kyky löytää tie perille? Paljastan tässä: Ei ole. Jos en olisi jyväskyläläinen niin tuskaa olisi tuottanut laillisesti Jyväskylään pyöräileminen!
Jyväskylä (ja Kouvola) ovat hoitaneet viitoituksen hyvin kokemukseni mukaan. (16 pyöräilyretkeä Suomi-Venäjä-Ruotsi-Viro)
Vastuu olisi ilmeisesti Jyväskylän maalaiskunnan ja toisella puolella kaupunkia Muuramen. Kumpikin kunta elää valitettavasti vain autoiluaikakautta.
Päivän saldo: 222 km. Keskinopeus 20,0. Pyörän päällä n. 11 tuntia 6 minuuttia.
Ps.
Kuinka monta tuntia ne polkeekaan Tour de Francessa päivittäin? (Vuonna 2006 TdF:ssa on 21 ajopäivää 23 päivän aikana. Yhteensä 3657 km.)
Minä poljin 15 päivää peräkkäin 1811 km maastopyörän tapaisella pyörällä, jonka lähtöpaino on 17 kg;) (Tour de Francen pyöräilijöillä alle 8 kg). Minulla oli koti, keittiö, vaatteet ja syömiset pyörän päällä. Se tekee yli 10 kg lisätasoitusta. Ja niitähän hierotaan joka päivä ja ovat yöt hyvissä hotelleissa...itse asiassa eihän Tour de France niin kummonen juttu ole. Eihän ne istu sen enempää satulassa kuin minä tällä matkalla!
Tämä kirjoitus on kirjoitettu Giro d'Italia-pyöräilykilpailun kokonaiskilpailua johtavan pyöräilijän paidassa oikein hengen saamiseksi tähän kirjoitukseen.
Lopuksi tietokilpailu:
1. Mikä on Euroopan suosituin kesäurheilulaji? (Vastaus: Pyöräily)
2. Mikä on Euroopan suosituin talviurheilulaji? (Vastaus: Jalkapallo)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti