Pyöräilijät tietävät, että googlaamallakaan ei löydy pyöräilykypärään visiiriä. Tilanteeseen on nyt tullut muutos. Pyöräilykypärän viisiirejä saa Suomen Kuopiosta!
Pyöräilykypärän visiiri estää pölyn, roskien ja lentävien hyönteisten pääsyn silmiin. Sateella visiiri suojaa silmiä ja pitää silmälasit kuivina. Ajoturvallisuus ja näkyvyys paranee oleellisesti. Ohessa visiiri kiinnitettynä pyöräilykypärään. Näitä ette saa muualta. Hinta 12 €/kpl. 10 kappaleen erä 10 €/kpl. Toimitus postiennakolla.
Tiedustelut ja tilaukset: ploomax@gmail.com
6 kommenttia:
visiirin pyyhkimet olis vielä aika kova juttu.. on muuten aika pirun hyvä keksintö, etenkin jos nää visiirit saa sovitettua malliin kuin malliin, ei pelkästään perinteiseen potta-malliin
TH
Visiiri pyyhkimillä olisi kova juttu esim. flunssaepidemian aikana:)
Polaroid-visiirinkin saisi tilattua Kuopiosta, mutta hinta on sitten ihan eri tasolla.
JR
Kolmessa kohtaa olet liikenneympyräjutussasi väärässä:
- linja-auto ei ole vaihtoehto yksityisautolle,
- sen sijaan polkupyörä on ja saat sen fillarin todennäköissemmin kaupaksi yksityisautoilijalle kuin linja-autossa istuvalle sohvaperunalle sekä
- kiertoliittymä on tuossakin paras vaihtoehto, kunhan ihmiset oppivat käyttämään 1) kaasupoljinta ja 2) vilkkua. Viimeksimainittu tässä järjestyksessä.
Liittymät olisivat parempia ajaa autolla, jos kaistat olisivat vähän leveämpiä, mutta kaikkea ei voi liikenneinsinööriltäkään vaatia kerralla :D Miten alikulkujen näkyvyys? Täällä päin Suomea näkyvyys kevyenliikenteenväylillä on uusissakin liittymissä (esim. Finno) surkea, joten ne ovat melko vaarallisia ja pyöräilijän kannattaa miettiä ajaako kevyenliikenteenväylää vaiko ajorataa turvallisemmin.
Tuossakin kohtaa on ihan vieressä hengenvaarallinen alikulkyväylä, josta on viety sairaalaan polkupyöräilijöitä. Kilometrin päässä on toinen samanlainen vaaralliseksi suunnittelemalla suunniteltu alikulku.Pienen turvan antaa polkupyörän soittokellon soittaminen ennen alikulkua.
Suunnittelemallahan tuonkin kohdan liikenneongelmat on saatu aikaan sekä ajoradalla että pyörätiellä liikkuville.
Eikä kukaan ole vastuussa mistään edes viran puolesta. Viimeksi liikennesuunnittelijalle tulee mieleen kysyä polkupyöräilijöiltä miten tehdään hyvä alikulku tai risteys. (edes näkyvyys kasvillisuuden osalta)
Pitäisi varmaan pyöräillä vesurin kanssa Jyväskylänkin ympäristössä, mutta ei uskalla ettei viedä hoitoon ympäristölle vaarallisena;)
Espoolaiset liikennesuunnittelijat kehtasivat vielä pahastua, kun muutamalla palstalla perustellusti kerroin, mikä meni Finnoon liikenneympyrässä pieleen pyöräliikenteen kannalta. Ei se autoilijallekkaan ihan paratiisi ole :D Nyt ovat kaikessa hiljaisuudessa paikkailleet suunnittelumokiaan valkoisella maalilla.
Usein ratkaisut, jotka toimivat hyvin autliikenteen kannalta, ovat toimivia myös pyöräliikenteelle. Poikkeus säännöstä ovat nuo huonosti tehdyt alikulut.
Törkeästi sekoitat savolaiset ja suomalaiset keskenään.
Lähetä kommentti